33333442(021) omididigar1@gmail.com به وبسایت رسمی جمعیت خیریه امیدی دیگر خوش آمدیــد

برنامه ریزی مشارکتی با معلولان کلید اصلی در توسعه و احقاق حقوق شهروندی است

Home / اخبار / برنامه ریزی مشارکتی با معلولان کلید اصلی در توسعه و احقاق حقوق شهروندی است
of the site:
توسط
در اخبار

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در همایش تجارب آموخته سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه معلولان با بیان اینکه برنامه ریزی مشارکتی با معلولان کلید اصلی در توسعه و احقاق حقوق شهروندی است، گفت: برنامه ریزی باید با «حضور» معلولان و برای معلولان انجام شود.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «شهیندخت مولاوردی» دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در همایش تجارب آموخته سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه معلولان، با اشاره به شعار این همایش، «بدون ما برای ما تصمیم نگیرید»، گفت: مشارکت و برنامه ریزی مشارکتی با معلولان کلید اصلی در توسعه و احقاق حقوق شهروندی است. برنامه ریزی باید با «حضور» معلولان و برای معلولان انجام شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در ادامه با اشاره به پیام ‌مدیرکل سازمان ملل در سال ۲۰۱۷، افزود: این شعار به « تغییر به سوی جامعه ای پایدار، تاب‌آور و انعطاف‌پذیر با تاکید بر معلولان به عنوان ذی نفعان اشاره دارد.

وی، تصریح کرد: با وجود ‌پیشرفت‌های جامعه جهانی در توجه به حقوق معلولان و مطرح شدن معلولیت به عنوان مساله ای چند جانبه در سند توسعه پایدار، این افراد همچنان از برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها محروم هستند.

مولاوردی با تاکید بر تضمین غلبه بر چالش‌ها، فراگیری دسترسی به خدمات و تولیدات برای معلولان، اظهار کرد: باید همراهی معلولان در همه این موارد تضمین شود و به همین دلیل نیازمند راه های مبتکرانه و حرفه ای در این زمینه هستیم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به ماده ۵ حقوق شهروندی و حق توان‌خواهان تصریح کرد: معلولان باید از توانبخشی و حق مشارکت در حوزه های مختلف اجتماعی بهره مند شوند، ارائه گزارش دستگاه های مختلف در حوزه عملکردشان در خصوص حقوق شهروندی معلولان فرصت خوبی برای معلولان و سازمانهای مردم نهاد در حوزه معلولان خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: باید رویکرد نیازمحور را کنار بگذاریم و به رویکرد حق محور برسیم. شهروندان صاحب حق برنامه ریزی درست و واقع بینانه با حضور سازمان‌های مردم نهاد هستند.

Recommended Posts
پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو وب ایران وب سایت بهینه سازی سایت
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.