33333442(021) omididigar1@gmail.com به وبسایت رسمی جمعیت خیریه امیدی دیگر خوش آمدیــد

انجام بیش از ۸۵ درصد فعالیت های درمانی اعتیاد در سازمانهای غیردولتی

Home / اخبار / انجام بیش از ۸۵ درصد فعالیت های درمانی اعتیاد در سازمانهای غیردولتی
of the site:
توسط
در اخبار

معاون کاهش تقاضا و عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت : هم اکنون بیش از ۸۵ درصد از فعالیت های درمانی و کاهش تقاضا در مراکز اقامتی ، کمپ ها در قالب سازمانهای غیردولتی ، کلینیک ها و مراکز درمانی خصوصی انجام می شود.

بابک دین پرست ˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: مهار پدیده مهلک مواد مخدر با توجه به ظرفیت محدود بخش دولتی ، بدون توجه به توان و امکانات بخش غیردولتی امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه اعتیاد یک چالش پیچیده جهانی است و در آینده این مساله در کشور نیز نمی تواند خارج از تحولات فراگیر و سراسری در جهان باشد، اظهار داشت: کشور ما بالقوه از پتانسیل تخصصی مناسبی برای درمان اعتیاد برخوردار است و قوانین حماتی لازم نیز در این زمینه وجود دارد.

دین پرست تصریح کرد: در صورتی که بسترهای لازم مانند حمایت بیمه های درمانی از مداخله های درمان و بازتوانی اعتیاد نیز فراهم شود شاهد جهش قابل توجهی در این حوزه خواهیم بود.

این مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر،نوجوانان و جوانان را مهم ترین کانون های هدف شبکه های تولید و توزیع مواد مخدر دانست و گفت : درپیشگیری اولیه از اعتیاد، جشنواره های دانش آموزی نوجوان سالم با هدف مشارکت فعال دانش آموزان در جهاد مقدس مبارزه با مواد مخدر تا پایان امسال برگزار می شود.

دین پرست، تقویت برنامه های جایگزین (ورزش و هنر) ویژه دانش آموزان را از دیگر برنامه های در دست اقدام در سال جاری عنوان کرد و افزود: هم اکنون بیشترین معتادان کشور بین ۲۵ تا ۳۵ سال دارند و برگزاری برنامه های یاد شده نوجوانان را از خطرات این بلای خانماسوز آگاه می کند تا دید بازتری به اعتیاد داشته باشند.

منبع خبر : ستاد مبارزه با مواد مخدر

پست های اخیر
پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو وب ایران وب سایت بهینه سازی سایت
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.