33333442(021) omididigar1@gmail.com به وبسایت رسمی جمعیت خیریه امیدی دیگر خوش آمدیــد

مشکل سیستم درمان اعتیاد در کشور، فقدان مراکز تخصصی است

Home / اخبار / مشکل سیستم درمان اعتیاد در کشور، فقدان مراکز تخصصی است
of the site:
توسط
در اخبار

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: مشکل درمان اعتیاد در کشور این است که دست روی دست گذاشته‌ایم، در صورتی که نیاز مردم ایجاب می‌کند به سمت اتخاذ سیستم‌های درمانی جدید حرکت کنیم.

فرید براتی سده در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاکید کرد: مراکز اجتماع محور درمان اعتیاد (TCها) به خودی خود مراکز تخصصی هستند، چرا که دارای متخصص، کارشناس آموزش دیده و برنامه درمانی مشخص و ساختارمندی می‌باشند و نمی‌توان لفظ دیگری به آنها اتلاق کرد.

وی افزود: مرکز اجتماع محوردرمان اعتیاد با مراکز سرپایی درمان اعتیاد تفاوت ماهوی دارد، چرا که به مدت سه ماه معتاد را در خود نگه می‌دارد و با روش‌های علمی در وی تغییر رفتار ایجاد می‌کند و نمی‌توان با استدلال نبود مراکز تخصصی درمان اعتیاد در آیین‌نامه درمان، این مراکز را زیر سوال برد.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در ادامه تاکید کرد: مگر در آیین‌نامه درمان اعتیاد همه چیز گنجانده شده است که در حال حاضر فعالیت مراکز تخصصی درمان اعتیاد از جمله TCها زیر سوال می‌رود. نیاز ایجاب می‌کند که سیستم درمان اعتیاد کشور به این سمت حرکت کند.

براتی سده در ادامه پیشنهاد داد تا متولیان درمان اعتیاد کشور در جلساتی نیاز سیستم درمان اعتیاد را بررسی و بر طبق آن مراکز تخصصی درمانی جدید را پیش‌بینی کنند، چرا که مشکل سیستم درمان اعتیاد در کشور فقدان مراکز تخصصی است.

منبع خبر : ستاد مبارزه با مواد مخدر

پست های اخیر
پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو وب ایران وب سایت بهینه سازی سایت
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.