33333442(021) omididigar1@gmail.com به وبسایت رسمی جمعیت خیریه امیدی دیگر خوش آمدیــد

فعالیت ۱۲۵ مرکز گذری کاهش آسیب معتادان/ توسعه مراکز بر اساس اعلام نیاز استان‌ها

Home / اخبار / فعالیت ۱۲۵ مرکز گذری کاهش آسیب معتادان/ توسعه مراکز بر اساس اعلام نیاز استان‌ها
of the site:
توسط
در اخبار

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی از فعالیت ۱۲۵ مرکز گذری کاهش آسیب معتادان در کشور خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی آمادگی افزایش این مراکز را براساس نیاز های استان ها دارا است.

فرید براتی سده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، در خصوص مراکز گذری کاهش آسیب معتادان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۰ مرکز گذری کاهش آسیب معتادان یا همان DIC در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۱۲۵ مرکز زیر نظر سازمان بهزیستی به ارائه خدمات می پردازند و باقی مراکز در دست دیگر نهادهای حمایتی و خدماتی هستند.

وی ادامه داد: این مراکز به منظور کنترل آسیب‌های اجتماعی اعتیاد تشکیل یافته اند و معتادان پرخطر و در معرض ابتلا به بیماری‌های عفونی نظیر ایدز، با مراجعه به این مراکز، می توانند از امکانات رایگان مثل سرنگ و برنامه‌های آموزشی رایگان این مراکز استفاده کنند.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی تصریح کرد: سازمان بهزیستی امکان توسعه این مراکز را در سطح کشور دارا است اما باید از سوی استان ها اعلام نیاز مطرح شود و پس از آن باید در سیستم ارزیابی بررسی هایی صورت گیرد و با توجه به بررسی های منطقه ای و میزان معتادان پر خطر در هر منطقه نسبت به افزایش وتوسعه مراکز گذری تصمیم گیری شود.

براتی سده خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان مواد، افزایش آگاهی خانواده، ارتباط میان گروه‌های خودیاری، کاهش شیوع خونی هپاتیت B و C و HIV در معتادان تزریقی، آموزش نحوه تزریق بهداشتی و ارایه سرنگ، کاهش تزریق در سوء مصرف‌کنندگان تزریقی، ارجاع به مراکز درمانی و ارایه خدمات رفاهی در حد امکان از اهداف مراکز گذری کاهش آسیب است.

به گزارش پانا، مصاحبه انگیزشی، تأمین بهداشت جسمی، تأمین یک وعده غذا و پوشاک و ارجاع به کلینیک‌های مثلثی برای انجام تست هپاتیت و ایدز از جمله دیگر وظایف مراکز گذری است. این مراکز به منظور پیشگیری از عوارض اعتیادهای پر خطر و سرویس دهی به معتادان پرخطری که برای درمان اعتیاد مراجعه نمی کنند و احتمال ابتلا به انواع عفونت های از جمله ایدز را دارند، تاسیس شده است.

منبع خبر : ستاد مبارزه با مواد مخدر

پست های اخیر
پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو وب ایران وب سایت بهینه سازی سایت
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.