33333442(021) omididigar1@gmail.com به وبسایت رسمی جمعیت خیریه امیدی دیگر خوش آمدیــد

افسردگی نوجوانان: پیشگیری از ابتلا با حمایت والدین

Home / آموزشی / افسردگی نوجوانان: پیشگیری از ابتلا با حمایت والدین
of the site:
توسط
در آموزشی

افسردگی نوجوانان یکی از جدی ترین نگرانی هایی است که می تواند به چالش های عمیق جسمی و روحی منجر شود.

در حالی که روش های مطمئنی برای پیشگیری از افسردگی نوجوانان وجود ندارد، شما می توانید از روش های گوناگون استفاده کنید تا فرزندان تان افسرده نشوند.

حمایت بی قید و شرط 

حمایت بی قید و شرط والدین از فرزند احتمال افسردگی او را به میزان زیادی کاهش می دهد. با استفاده از روش های زیر می توانید ارتباط خوبی با فرزندتان برقرار کنید:

– انتخاب زمانی خاص برای گفت و گوی روزانه با فرزند.

– علل نگرانی فرزند خود را شناسایی کنید.

– تشویق فرزند برای به زبان آوردن احساسات.

– شناسایی پیشرفت های – تحصیلی، هنری، اجتماعی، فرهنگی و … – فرزند و تشویق کردن او

– نشان دادن عکس العمل مثبت به رفتارهای مثبت فرزند

– همراه یکدیگر غذا خوردن

– به خشم و عصبانیت فرزند با آرامش و صمیمیت واکنش نشان دادن

 

تحکیم دوستی ها و شبکه های اجتماعی

فرزندتان را تشویق کنید وقت اش را با دوستان و اعضای خانواده بگذراند و در برنامه های گوناگون مشارکت کند. برقراری ارتباط مناسب و تحکیم دوستی ها می تواند به پیشگیری از ابتلا به افسردگی کمک کند. عضویت در تیم های ورزشی، کمک کردن به برگزاری برنامه های فرهنگی، اجتماعی، هنری و … می تواند احتمال ابتلا به اضطراب و افسردگی را به شدت کاهش دهد.

نظارت کردن بر استفاده از رسانه ها

تعداد بسیار زیادی فیلم و برنامه از تلویزیون پخش می شود که شرایط ایده آل را نشان می دهند. اگر فرزندتان شرایط خود و ایده آلی که از تلویزیون پخش شده را مقایسه کند افسرده و مضطرب خواهد شد. روان شناسان باور دارند فرزندان امروز به دلیل تماشای بیش از اندازه ایده آل ها، پیام های منفی و … در مقابل اضطراب و افسردگی ضعیف هستند.

تشویق فعالیت های بدنی

فعالیت مستمر فیزیکی می تواند نقش اساسی در کاهش ابتلای نوجوانان به دلشوره و اضطراب ایفاء کند. متخصصان مدرسه پزشکی دانشگاه ادینبورو به نوجوانان توصیه می کنند دست کم یک ساعت در روز فعالیت بدنی داشته باشند. فعالیت های فیزیکی و بدنی عبارتند از: ایروبیک، جا به جا کردن وسایل، وزنه برداری و پیاده روی کردن و …

حمایت از خواب کافی

خواب آرام و کافی شبانه می تواند احساس خوبی به فرزند بدهد و او را از نظر جسمی و روحی در شرایط مناسبی قرار دهد. نتایج بررسی های دانشمندان نشان داده، نوجوانانی که والدین شان در ساعت ۱۰ شب می خوابیدند بسیار کمتر از همسالان شان که چنین نیستند در معرض ابتلا به اضطراب و افسردگی قرار می گیرند. بر زمان خواب و الگوهای مثبت خواب مانند محدودیت تماشای تلویزیون و … تاکید کنید. به خاطر داشته باشید میان خواب و ابتلای به افسردگی رابطه مستقیمی وجود دارد. کمبود خواب ممکن است احتمال ابتلای به افسردگی را به شدت افزایش دهد.

ارائه درمان مناسب برای مشکلات روحی روانی

اجرای برنامه های پیشگیری از افسردگی خانواده محور، در خانواده هایی که سابقه ابتلای به این بیماری را دارند مفید است. متخصص مشاور می تواند موارد زیر را به فرزندان بیاموزد:

– درباره افسردگی

– گسترش مهارت های کنترل و مدیریت اضطراب

– برقراری ارتباط مثبت با یکدیگر

– تاثیر منفی ابتلا به اضطراب و افسردگی بر زندگی نوجوان

پست های اخیر
پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو وب ایران وب سایت بهینه سازی سایت
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.