33333442(021) omididigar1@gmail.com به وبسایت رسمی جمعیت خیریه امیدی دیگر خوش آمدیــد

مرگ روزانه ۷ معتاد در کشور

Home / حوادث / مرگ روزانه ۷ معتاد در کشور
of the site:
توسط
در حوادث

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: طی ۷ ماهه سال جاری هزار و ۵۵۶ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خیریه امیدی دیگر و به نقل قول از خبرگزاری مهر، مرگ های ناشی از سوءمصرف مواد مخدر، از سال ۱۳۸۲ به بعد، دومین عامل مرگ مرگ های غیر طبیعی پس از تصادفات بوده است. چهار هزار و ۷۴۰ نفر در سال ۱۳۸۴ به علت سوءمصرف مواد جان باختند که این سال بالاترین آمار نه ساله گذشته است.

همچنین روند کاهشی مرگ های ناشی از سوءمصرف مواد مخدر از سال ۱۳۸۴ به بعد آغاز شد به طوری که کمترین آمار این قبیل مرگ ها با سه هزار و ۵۹۳ فوتی (طی نه ساله گذشته) در سال ۱۳۹۰ روی داد.

به گزارش سازمان پزشکی قانونی طی هفت ماهه سال جاری یکهزار و ۵۵۶ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌های مواد مخدر دو هزار و ۱۶۹ مورد بود،‌۲۸٫۳ درصد کاهش یافته‌ است.
از کل فوتی‌های سوء مصرف مواد مخدر در هفت ماهه امسال، یکهزار و ۴۵۴ نفر مرد و ۱۰۲ نفر زن بودند. همچنین طی این مدت بیشترین تعداد فوتی‌های مواد مخدر با ۲۴۴ مورد در شهریور ثبت شده‌است.
بر اساس این گزارش در هفت ماهه امسال استان‌های تهران، اصفهان و فارس به ترتیب با ۲۴۶ فوتی، ۱۵۰ فوتی و ۱۲۲ فوتی بیشترین و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و بوشهر با یک، هشت و نه فوتی کمترین مرگ ناشی زا سوء مصرف مواد را داشته‌اند.
بررسی آماری سازمان پزشکی قانونی نشان می دهد از سال ۱۳۸۲ به بعد (در نه سال گذشته) ۳۷ هزار و ۶۸۹ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده اند. متوسط سالیانه مرگ به علت سوءمصرف مواد مخدر در نه سال گذشته چهار هزار و ۱۸۸ و متوسط روزانه مرگ معتادین در نه سال گذشته ۱۱٫۵ نفر در هر روز بوده است.
منبع خبر : خبرگزاری مهر
پست های اخیر
پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو وب ایران وب سایت بهینه سازی سایت
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.