33333442(021) omididigar1@gmail.com به وبسایت رسمی جمعیت خیریه امیدی دیگر خوش آمدیــد

با انتقادهای زیاد بچه های پر تحرک را عاصی نکنید

Home / آموزشی / با انتقادهای زیاد بچه های پر تحرک را عاصی نکنید
of the site:
توسط
در آموزشی

 یک روانپزشک کودک و نوجوان به والدینی که کودکان پر تحرک دارند توصیه کرد تحمل خود را افزایش دهند و درک کنند بسیاری از کارهایی که این کودکان انجام می دهند به دلیل پرتحرکی آنهاست و نه از روی عمد.

سید محمد مسعود ازهر با بیان این مطلب گفت: بچه های پر تحرک که در مواردی با صفت هایی همچون قلدر یا بزن بهادر هم شناخته می شوند ممکن است گرایش بیشتری به کارهای خلاف و آسیب های اجتماعی داشته باشند.

نویسنده کتاب “مهارت های فرزند پروری برای همه به خصوص کسانی که کودک پر تحرک دارند” اضافه کرد: والدینی که بچه های پرتحرک دارند باید ابتدا این موضوع را درک کنند و بشناسند. به این صورت نگرش آنها تغییر می کند و می فهمند بسیاری از کارهای این بچه ها به علت پرتحرکی است نه از روی عمد.

وی با تاکید بر اینکه این والدین باید روش های تربیتی خود را تغییر دهند، اظهار داشت: افزایش تحمل در مقابل این بچه ها باعث می شود که رابطه والدین با این بچه ها مثبت تر شود و این کودکان نیز به آرامش بیشتری برسند.

دکتر ازهر با اشاره به لزوم بومی سازی روش های تربیتی غرب در کشور ما، خاطرنشان کرد: مهارت دیگری که والدینی که کودکان پر تحرک دارند باید در مقابل این بچه ها به کار برند روش تربیتی مقتدرانه به جای روش های ملتمسانه یا پرخاشگرانه است. با این روش تربیتی بچه پر تحرک هم حرف شنوتر می شود.

وی با بیان اینکه باید این بچه ها را قبول کنیم، افزود: برای مقابله با لجبازی یا قشرق به راه انداختن بچه های پر تحرک بهترین روش نادیده گرفتن این کارهای آنهاست.

این روانپزشک کودک و نوجوان به انتقال هیجانات منفی خانواده و اطرافیان به کودکان پر تحرک اشاره کرد و ادامه داد: این هیجانات عمدتا دو محور دارد؛ اولین محور انتقاد زیاد و دیگری درگیری زیاد با آنهاست به گونه ای که می بینیم ظرف چند دقیقه چندین انتقاد به کارهای این بچه ها از سوی والدین وارد می شود و بکن نکن های زیادی برای آنها وضع می گردد. این موضوع خود باعث خصومت و ابراز خشم از سوی پدر و مادر می شود.

وی تصریح کرد: روان درمانگران باید تلاش کنند این برخوردهای والدین با فرزندان پر تحرک خود کمتر شود و حد و حدود دخالت والدین در کار این کودکان مشخص شود تا بچه عاصی نشود و اعتماد به نفس خود را از دست ندهد.

منبع : پیشگیری نوین

پست های اخیر
پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو وب ایران وب سایت بهینه سازی سایت
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.