33333442(021) omididigar1@gmail.com به وبسایت رسمی جمعیت خیریه امیدی دیگر خوش آمدیــد

کودکان بی سرپرست و بد سرپرست

Home / گزیده ای از فعالیت ها / کودکان بی سرپرست و بد سرپرست
of the site:

این کودکان یکی از واقعیت های تلخ جامعه هستند!!!!!جایگاه کودکان بی سرپرست و بدسرپرست کجاست؟

کودکان بدسرپرست و بی سرپرست چون در نهاد خانواده تربیت نمی شوند و رشد پیدا نمی کنند آینده مبهمی در انتظارشان است چرا که سرپرستی ندارند تا نحوه درست زندگی کردن را به آنها آموزش دهد. کودکان بی سرپرست و بدسرپرست برای ادامه تحصیل، کاریابی، روابط اجتماعی و … همواره دچار بحران هویت و شخصیت می شوند و در برقراری روابط اجتماعی با دیگران نیز قطعا با مشکلاتی روبرو خواهند شد.

help meعدم حضور والدین این کودکان را دچار بحران های زیادی می کند. کودکان بی سرپرست و بدسرپرست دچار افسردگی، ترس، هراس از وابستگی، عدم اعتماد به نفس و ناتوانی در برقراری روابط اجتماعی می شوند و این بحران ها و هراس ها تا مادامی که کسی سرپرستی آنها را به عهده نگیرد با خود یدک می کشند.

از هم گسیختگی خانوادگی باعث می شود کودکان بی سرپرست شوند. یکی از این عوامل جدایی و طلاق است که بنیان خانواده را متلاشی می کند و کودکان چار نقصان های زیادی می شوند. تمام رفتارهای و آسیب های اجتماعی که در فرزند بروز پیدا می کند در واقع نشات گرفته از آسیب های خانوادگی است که باعث بروز رفتارهای منفی در کودکان می شود.

همه ما بارها با خبرها و صحنه‌های دردآوری از مورد ستم قرار گرفتن یک کودک بی‌پناه روبه‌رو شده‌ایم، کودکانی که توسط پدران و مادران بی صلاحیت و گرفتار اعتیاد خود، در معرض انواع آسیب‌ها هستند. هدف این پویش حمایت از کودکان معصومی است که آگاهانه یا نا آگاهانه توسط اولیا و سرپرستان خود در شرایط سخت و دشواری قرار می‌گیرند. کودکانی که به‌اصطلاح رایج «بدسرپرست» خوانده می‌شوند و همواره در معرض خطر بزه دیدگی و بزهکاری قرار دادند.

در قانون مربوط به کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست (مصوبه ۱۳۹۲/۰۷/۱۰ مجلس شورای اسلامی) قانون‌گذار، برای اولین بار به سرپرستی سپردن کودکان بدسرپرست را که دارای والدین فاقد صلاحیت هستند، تجویز نموده است. لکن متاسفانه به خاطر عدم نظارت و رصد دائمی می‌بینیم که بسیاری از فرزندان معصوم توسط خانواده گرفتار با فقر، بی‌سوادی و انواع آسیب‌های اجتماعی رسماً مورد آزار و استثمار قرار می‌گیرند و فعالان اجتماعی یا هرگز از چنین مواردی مطلع نمی‌شوند و یا به فرض اطلاع با سخت گیری‌های بسیاری در احراز عدم صلاحیت والدین و سپردن این قبیل کودکان به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی روبرو هستند.

ما می‌توانیم با حمایت از کوداز جمله موانع حضور این کودکان در جامعه دیدگاه جامعه نسبت به این نوع کودکان است، دیدگاه و برخوردی که در مدارس و در محیط اطراف با کودکان بی‌سرپرست می‌شود می‌تواند در رشد و تقویت شخصیت یا بالعکس در جهت کاهش اعتماد به نفس و اجتماع گریز شدن این کودک در آینده تأثیر داشته باشد.کان، حد و مرزی معین برای خانواده‌ها قائل شویم و به آنها آموزش دهیم که کودک جسم و شیء متعلق به آنها نیست تا هرطور که صلاح می‌دانند با او برخورد کنند

یکی ازفعالیت های این مرکزدر زمینه ی حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست می باشد

امید داریم با حمایت هموطنان عزیز خیر این کودکان زندگی عادی را همانند همسالان خود تجربه کنند چرا که این زندگی انتخاب خودشان نبوده است و باید از این گونه کودکان حمایت شود تا از آسیب های اجتماعی به دور باشند. 
کانال تلگرام جمعیت خیریه امیدی دیگر:kashani7818@
تلفن تماس جمعیت خیریه امیدی دیگر:
۰۲۱۳۳۳۳۳۴۴۲
۰۲۱۳۳۳۳۳۴۲۴
۰۲۱۳۳۳۳۳۴۱۴
slide_04
پست های اخیر
پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو وب ایران وب سایت بهینه سازی سایت
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.