33333442(021) omididigar1@gmail.com به وبسایت رسمی جمعیت خیریه امیدی دیگر خوش آمدیــد

کاهش چشمگیر اعتیاد تزریقی در بجنورد

Home / اخبار / کاهش چشمگیر اعتیاد تزریقی در بجنورد
of the site:
توسط
در اخبار

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از کاهش چشمگیر اعتیاد تزریقی در بجنورد خبر داد.
 به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی؛ دکتر هاشمی در جلسه کمیته کاهش آسیب اعتیاد استان ضمن ابراز خرسندی از اقدامات مؤثر حوزه کاهش آسیب اعتیاد گفت: نتایج حاصل از اجرای طرح”مکان یابی جغرافیایی (Geographical Mapping) نقاط آلوده” که با هدف شناسایی پاتوق‌ها و برآورد تعداد معتادان تزریقی در مرکز استان انجام شد حاکی از این است که اعتیاد تزریقی در مرکز استان کاهش چشمگیری داشته است.
وی افزود: در حال حاضر ۲۱ معتاد تزریقی در مرکز استان شناسایی شده‌اند که از این تعداد، ۶ نفر فعال و ۱۵ نفر نیز به‌صورت غیر فعال (یک یا دو بار تزریق در ماه) می‌باشند و همه این افراد تحت پوشش خدمات کاهش آسیب اعتیاد در مرکز DIC دولتی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته‌اند و خدمات سرنگ و سوزن و آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.
این مقام مسئول بیان کرد: در اجرای طرح مکان یابی جغرافیایی تعداد ۶۷ پاتوق در مرکز استان شناسایی و مورد بازدید قرار گرفته‌اند لکن آثار تزریق در این مکان‌ها مشاهده نشده است.
هاشمی گفت: بزودی با همکاری معاونت پیشگیری بهزیستی استان (و مشارکت مراکز DICتابعه بهزیستی) بررسی‌های میدانی در بجنورد و سپس در شهر شیروان انجام می‌شود.

پست های اخیر
پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو وب ایران وب سایت بهینه سازی سایت
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.