33333442(021) omididigar1@gmail.com به وبسایت رسمی جمعیت خیریه امیدی دیگر خوش آمدیــد

معلولیت محرومیت نیست/ اجباری کردن غربالگری ژنتیک اقدام مهم برنامه ششم توسعه

Home / اخبار / معلولیت محرومیت نیست/ اجباری کردن غربالگری ژنتیک اقدام مهم برنامه ششم توسعه
of the site:
توسط
در اخبار

besmellah7

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش روز جهانی معلولین در ساری خواستار سرعت بخشیدن در تصویب قانون حمایت از حقوق معلولین در مجلس شورای اسلامی شد.

site2+(2)

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «انوشیروان محسنی‌بندپی» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش روز جهانی معلولین در ساری، روز ۱۲ آذر را نماد روشنگری دانست و گفت: این روز یادآوری می‌کند که معلولیت محرومیت نیست و با دور نگه داشتن یاس و ناامیدی از این عزیزان شرایط حضور هرچه بیشتر آنها در جامعه را فراهم می‌کند 
 
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به روز جهانی نابینایان و برگزاری المپیاد های جشنواره قرآنی، افزود: نابینایان ما ثابت کردند که این ظرفیت را در جهان اسلام دارند که حافظ قرآن باشند. 
 
وی در خصوص سه استراتژی مهم بهزیستی در دولت تدبیر و امید، خاطرنشان کرد: به کارگیری همه روش‌های تخصصی و علمی برای پیشگیری از بروز معلولیت اهمیت ویژه‌ای دارد.
 
محسنی‌بندپی با بیان اینکه ۸۰ درصد نوزادان در بدو تولد و ۸۵ درصد کودکان در سنین ۳ تا ۶ سال تحت غربالگری بینایی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه بحث اجباری کردن غربالگری ژنتیک یکی دیگر از اقدامات مهم برای جلوگیری از تولد کودکان معلول است.
 
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هیچ معلولی در مازندران در نوبت دریافت وسایل کمک توانبخشی نیست بر فراگیری امکانات برای همه تاکید کرد و افزود: توانبخشی مبتنی بر جامعه شهری برای نخستین بار در مازندران بعنوان پایلوت اجرا شد.
 
وی به مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و NGOها اشاره کرد و گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد شرکای اجتماعی بهزیستی در مسیر فعالیت‌هایش هستند و استفاده از تمامی ظرفیت‌های آنها از راهبردهای مهم سازمان است.
 
محسنی‌بندپی در پایان از نمایندگان مجلس درخواست کرد که برای سرعت در تصویب قانون حمایت از حقوق معلولین تمامی تلاش خود را بکار گیرند.

پست های اخیر
پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو وب ایران وب سایت بهینه سازی سایت
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.