33333442(021) omididigar1@gmail.com به وبسایت رسمی جمعیت خیریه امیدی دیگر خوش آمدیــد

معتادان درطول درمان ازتعقیب کیفری معاف هستند

Home / اخبار / معتادان درطول درمان ازتعقیب کیفری معاف هستند
of the site:
توسط
در اخبار

معتادان شیشه، مجرم یا بیمار؟

دکتر فیروزه جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار «سلامت»‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به اظهاراتی مبنی بر لزوم ارائه راهکارهایی قانونی برای مجرم دانستن معتادان به شیشه، گفت: طبق اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، به تمام معتادان اجازه داده شده برای درمان به مراکز درمان اعتیاد مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: بر اساس قانون، معتادان در طول زمان درمان از تعقیب کیفری معاف هستند. اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر در سال ۸۹ بر این موضوع تاکید کرده است.

پروتکل‌های درمان اعتیاد به انواع مواد مخدر برای اجرا باید از سوی وزیر بهداشت ابلاغ شود

پروتکل درمان اعتیاد به شیشه در حال تدوین است
رییس اداره پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد وزارت بهداشت همچنین تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۵ اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب سال ۱۳۸۹ که به امضای وزرای بهداشت، کار و رفاه اجتماعی و وزیر کشور رسیده، پروتکل‌های درمان مواد مخدر، داروهای مورد استفاده و چگونگی تجویز و مصرف این داروها پس از تایید کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر با ابلاغ وزیر بهداشت اجرایی می‌شوند. بر این اساس وزارت بهداشت با کمک سایر دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر، پروتکل‌های درمان اعتیاد به انواع مواد مخدر را تهیه می‌کند و پس از تایید کمیته درمان این ستاد، برای اجرا از سوی وزیر بهداشت ابلاغ می‌شود.

جعفری از اقدامات انجام شده برای تدوین پروتکل درمان اعتیاد به شیشه خبر داد و گفت: پروتکل درمان اعتیاد به شیشه در وزارت بهداشت آماده شده و در این زمینه در حال رایزنی با سازمان‌های مرتبط و حوزه درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر هستیم. پروتکل درمان اعتیاد به شیشه پس از تدوین و تایید کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر برای اجرا از سوی وزیر بهداشت ابلاغ خواهد شد.

منبع خبر : ستاد مبارزه با مواد مخدر


پست های اخیر
پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو وب ایران وب سایت بهینه سازی سایت
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.