33333442(021) omididigar1@gmail.com به وبسایت رسمی جمعیت خیریه امیدی دیگر خوش آمدیــد

مراسم هم اندیشی سازمان بهزیستی با موسسات برتر تحت نظارت

Home / گزیده ای از فعالیت ها / مراسم هم اندیشی سازمان بهزیستی با موسسات برتر تحت نظارت
of the site:

حضور احسان کاشانی مدیر عامل جمعیت خیریه امیدی دیگر در مراسم هم اندیشی سازمان بهزیستی با موسسات برتر تحت نظارت مورخه۱۳۹۷/۰۵/۲۲
در سال گذشته از تولید یک هزار و ۴۲۸ نوزاد معلول با انجام سقط قانونی جلوگیری شده است که این اقدام با نظر پزشک قانونی و ۳ پزشک متخصص مطابق با فتوای مجتهدین بوده است.
با توجه به آیین‌نامه اجباری شدن غربالگیری ژنتیک ازدواج  هفته گذشته این موضوع در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسید و به زودی در هئیت دولت بررسی خواهد شد.
بر همین اساس دنبال این هستند تا مراکز نگهداری از کودکان بالای ۲٫۵ سال را به بخش خصوصی واگذار کنند و بر این اساس برنامه‌هایی نیز پیش‌بینی شده است. ضمن اینکه ۵۰ الی ۶۰ درصد از هزینه نگهداری معلولان و سایر مددجویان با کمک خیرین و بخش خصوصی تامین و مابقی کمک‌هزینه‌ها توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.
با توجه به توانمندسازی و بازگرداندن مددجویان در جامعه این موضوع در اولویت کاری سازمان بهزیستی قرار دارد و در سال ۹۲، تعداد مراکز و موسسات غیردولتی ما ۸۰۰۰ مرکز بود که با واگذاری به بخش خصوصی تعداد آنها هم اکنون به ۲۴ هزار مرکز رسیده است.
با توجه به اینکه ۹۵ درصد از مراکز بهزیستی را واگذار کرده‌اند  هم اکنون به جز کودکان شیرخوار که برای آنها نیز برنامه‌هایی برای واگذاری پیش‌بینی شده است سایر مراکز نگهداری معلولان جسمی حرکتی، روحی و روانی به بخش خصوصی واگذار شده است و هم اکنون ۵ درصد از این مراکز دولتی هستند.
علیرغم مشوق‌هایی که برای نگهداری از معلولان در منازل فراهم شده است اما باز هم بی‌نیاز از توسعه مراکز نیستیم و در این خصوص نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.
در پایان با اشاره به طرح غربالگری اضطراب کودکان و آلزایمر را در سنین بالا این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ شده است و امیدواریم بتوان در این زمینه نیز همانند طرح‌های غربالگری به توفیقات خوبی دست یابیم.

پست های اخیر
پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو وب ایران وب سایت بهینه سازی سایت
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.