33333442(021) omididigar1@gmail.com به وبسایت رسمی جمعیت خیریه امیدی دیگر خوش آمدیــد

فعالیت ۱۱۰۰ سمن در حوزه پیشگیری اولیه از اعتیاد

Home / اخبار / فعالیت ۱۱۰۰ سمن در حوزه پیشگیری اولیه از اعتیاد
of the site:
توسط
در اخبار

مدیر کل توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر از فعالیت بیش از ۱۱۰۰ سمن داوطلب و دارای رتبه تخصصی در حوزه مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت:سمن‌ها فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه اعتیاد نوپا است.

IMG11161471

محمد بیرجندی، مدیر کل توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: یکی از اهداف مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر در همه بخش‌ها و ابعاد مقابله اعم از پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و صیانت، استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مردمی در این حوزه است.
 
وی بیان کرد: بخش زیادی از سیاست‌های حمایتی ستاد مبارزه با مواد مخدر در این حوزه اختصاص به ورود گروه‌های داوطلب، ورود ظرفیت‌های مردمی با انگیزه‌های درونی، علایق شخصی و با احساس مسئولیتی که در این حوزه می‌کنند، دارد.
 
بیرجندی در ادامه تصریح کرد: این افراد در قالب گروه‌ها، هسته‌ها، تیم‌ها، انجمن‌ها و موسساتی که سازمان‌یافته هستند در این حوزه در چهارچوب دیپلماسی ستاد مبارزه با مواد مخدر در مسیر اهداف کاهش تقاضا حرکت می‌کنند و تا این لحظه بیش از ۵۰ درصد سازمان‌های غیردولتی به طور مستقیم در حوزه پیشگیری اولیه از اعتیاد فعالیت می‌کنند.
 
مدیر کل توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بیش از ۱۱۰۰ سمن فعال، داوطلب و دارای رتبه تخصصی در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کنند، اذعان کرد: این سازمان‌های مردم‌نهاد و مسایل آموزشی و اطلاع‌رسانی و هم مسایل مربوط به توانمندسازی گروه‌های هدف خود را با نظارت و حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر و به‌ویژه دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی مأموریت خود را دنبال می‌کند.
 
وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات حوزه سمن‌ها خاطرنشان کرد: بخشی از این چالش‌ها، چالش‌های درونی خود سازمان‌های مردم‌نهاد است که به آن درجه از بلوغ، آگاهی و درک عاملانه از مسئولیت‌ خود در حوزه اعتیاد نرسیدند که البته این چالش‌ها به حداقل رسیده است.
 
بیرجندی با بیان اینکه بخشی از این چالش‌ها و مشکلات سمن‌ها نیز درونی است، افزود: بین ارتباط و فعالیتی که خود سازمان‌های مردم‌نهاد همسان در حوزه پیشگیری وجود دارد در واقع می‌توان گفت تعامل کمتری بین این سازمان‌ها وجود دارد.
 
مدیر کل توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: بخشی هم چالش‌ها، مشکلات و موانع نگاه تفکری به سیستم‌های دولتی به عملکرد این سازما‌ن‌ها می‌باشد.
 
وی تصریح کرد: حوزه سازما‌ن‌های مردم‌نهاد به ویژه در زمینه فعالیت در حوزه اعتیاد بسیار نوپا است و هنوز به بلوغ کافی در حوزه اعتیاد نرسیده است.
 
وی افزود: بر اساس همین آسیب‌شناسی کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی که متشکل از خود نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد و نمایندگان دستگاه‌هایی که مجوز فعالیت داوطلبانه را صادر می‌کنند و همچنین با دبیری ستاد مبارزه با مواد مخدر راهکارها، رویه‌ها و آن امکاناتی که باید برای این سازمان‌ها فراهم و مشکلات‌شان به حداقل برسد و به آن بلوغ علمی و توانمندی برسند تا بتوانند مسئولیت‌های خطیری که در این حوزه دارند را به نحو احسن انجام دهند.
 
وی در ادامه افزود: ستاد مبارزه مواد مخدر این شرایط، بستر و سازوکار را فراهم کرده که این چالش‌ها و مشکلات به حداقل برسد.
 
وی اظهار کرد: ما طی سال‌های ۹۴ تا ۹۶ یک مسیر رو به رشدی هم در تقویت مدیریت علمی و فعالیت‌ علمی و تخصصی سازمان‌های مردم‌نهاد را در حوزه اجتماعی شاهد هستیم.

پست های اخیر
پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو وب ایران وب سایت بهینه سازی سایت
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.