33333442(021) omididigar1@gmail.com به وبسایت رسمی جمعیت خیریه امیدی دیگر خوش آمدیــد

غربالگری سه سرطان شایع با هدف شناسایی و تشخیص زودهنگام در حال اجراست

Home / اخبار / غربالگری سه سرطان شایع با هدف شناسایی و تشخیص زودهنگام در حال اجراست
of the site:
توسط
در اخبار

besmellah7-1

مدیر گروه پیشگیری از بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

غربالگری سه سرطان شایع با هدف شناسایی و تشخیص زودهنگام در حال اجراست

 
مدیر گروه پیشگیری از بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اشاره به اجرای غربالگری سه سرطان شایع در مراکز زیر پوشش دانشگاه اظهار داشت: این برنامه به منظور شناسایی و تشخیص زودهنگام سرطان در حال اجراست.
 
به گزارش وبدا، دکتر صادقی در خصوص غربالگری سه سرطان پستان، سرویکس و کلورکتال، گفت: در این غربالگری آزمایش هایی به صورت رایگان برای برخی افراد که به نوعی در معرض خطر ابتلا به بیماری سرطان هستند؛ اما هیچ نوع شکایتی از بیماری نداشته و علائمی ندارند انجام می شود.
 
مدیر گروه پیشگیری از بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراز داشت: غربالگری برنامه ای رایگان و ساده است و فرد با حضور در  تمام مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد می تواند با انجام آزمایشات در خصوص سه سرطان پستان، سرویکس و کلورکتال از بیماری خود در زمان مناسب اطلاع پیدا کند.
 
وی یادآور شد: در برنامه غربالگری سرطان سینه در مراکز بهداشت، نحوه بررسی سینه جهت مشاهده توده آموزش داده می شود؛ تا در صورت مشاهده مورد مشکوک فرد با مراجعه به متخصصین از وضعیت سلامت خود مطلع شود.
 
دکتر صادقی بیان داشت: از ابتدای برنامه تحول نظام سلامت تا کنون غربالگری در مراکز بهداشتی و درمانی از طریق معاینه بر روی افرادی که در سنین ۳۰ الی ۶۹ سال قرار دارند صورت می گیرد که در طول مدت اجرای برنامه تحول نظام سلامت تا کنون بر روی ۲۱۰ هزار نفر از خانم های ۳۰ تا ۶۹ سال انجام شده است.
 
مدیر گروه پیشگیری از بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراز داشت:  از این تعداد ۳۱۷ نفر علامت دار بوده اند؛ که به سطح دو (متخصصین) ارجاع داده شده اند.
 
وی ادامه داد: در سرطان سرویکس و دهانه رحم نیز غربالگری بر روی خانم های بالای ۳۰ سال انجام شده است؛ که در نتیجه انجام آزمایش پاپ اسمیر بر روی ۷۶ هزار نفر؛ موفق به شناسایی ۳۳ نفر از این تعداد و ارجاع این افراد به سطح دو شده ایم.
 
دکتر صادقی به سرطان کلورکتال اشاره و خاطر نشان کرد: تغییر در اجابت مزاج، اسهال، یبوست، وجود خون در مدفوع و کاهش وزن و خستگی می تواند از علائم این سرطان باشد؛ که بیشتر افراد بالای ۵۰ سال در این خصوص مورد غربالگری قرار می گیرند.
 
مدیر گروه پیشگیری از بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان داشت: از ابتدای سال ۱۳۹۶ که این سرطان مورد غربالگری از طریق وجود خون مخفی در مدفوع قرار گرفته است؛ ۲۱ هزار نفر بررسی و از این تعداد ۱۴۲ نفر مثبت شناسایی و به سطح دو ارجاع داده شده اند.
 
 وی شناسایی این سه سرطان را از طریق معاینه دانست و بیان داشت: در سرطان پستان معاینه پستان، در سرطان سرویکس آزمایش پاپ اسمیر و در کلورکتال از طریق انجام تست فیت شناسایی بیماری امکان پذیر است.
 
دکتر صادقی ضمن دعوت مردم جهت شرکت در برنامه غربالگری سه سرطان پستان، کلورکتال و سرویکس تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم؛ که در مراکز جامع خدمات سلامت تشکیل پرونده داده و در غربالگری های فوق به صورت رایگان شرکت کنند.
پست های اخیر
پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو وب ایران وب سایت بهینه سازی سایت
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.