33333442(021) omididigar1@gmail.com به وبسایت رسمی جمعیت خیریه امیدی دیگر خوش آمدیــد

ضرورت تقویت سرمایه های اجتماعی برای مقابله با آسیب های اجتماعی

Home / اخبار / ضرورت تقویت سرمایه های اجتماعی برای مقابله با آسیب های اجتماعی
of the site:
توسط
در اخبار

besmellah7-1

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بر ضرورت تقویت سرمایه های اجتماعی برای مقابله با آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: بار این مسئله بر دوش سازمان های مردم نهاد است.
به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد؛ جلسه کمیته تخصصی تشکل های غیردولتی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با حضور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و دبیر شورا در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
محمد علی طالبی معاون استاندار گفت: امروز در شرایطی هستیم که برای مقابله با آسیب ها اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر نیازمند تقویت سرمایه های اجتماعی می باشیم و بار این مسئله نیز بر دوش سازمان های مردم نهاد است.
وی بیان کرد: فلسفه وجودی سازمان های مردم نهاد این است که در میدان عمل و بر اساس فراهم ساختن زمینه های ارتباط نزدیک با مردم به فعالیت بپردازند و با ایجاد ارتباط موثر و هم افزایی؛ ظرفیت های نخبگان، معتمدین و علاقه مندان به فعالیت اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر را فعال سازند.
معاون استاندار یادآور شد: باید سیاست و برنامه ها به سمتی سوق داده شود تا تشکل های مردم نهاد بر مبنای ارتباطی منسجم و ارگانیک به صورت محوری و با کمترین مداخله دستگاههای دولتی به فعالیت بپردازند و به صورت مطالبه گر و پیشرو حرکت کنند.
طالبی با تاکید بر حمایت و تسهیل گری دستگاه های اجرایی از تشکل های مردم نهاد، اظهار داشت: ضروری است در زمینه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد طرح ها و برنامه های استانی و کاربردی تدوین و برای جذب اعتبارات در این زمینه نیز تلاش شود.
وی خاطرنشان کرد: بیان و اشتراک تجربه های مختلف سازمان های مردم نهاد با یکدیگر از اهمیت بالایی در کیفی نگری و تقویت زمینه های مختلف برخوردار است و در این موضوع نیز جلسات و نشست های هم اندیشی باید امتداد یابد.
رئیس کمیته مشارکت های مردمی گفت: متاسفانه امروز برگزاری همایش و برخی جلسات به عنوان هدف در نظر گرفته می شود بلکه همایش ها تنها یک ابزار هستند که برای اثرگذاری هر چه بیشتر باید راهکارهای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در میدان عمل و بطن جامعه اجرایی شود.
طالبی افزود: تاثیر اجرای طرح و برنامه ها را زمانی شاهد خواهیم بود که مخاطبان خاص خود را در جامعه پیدا کرده و بر اساس نیازهای موجود بتوانیم رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر را به اجرا برسانیم.
گفتنی است در این جلسه گزارشی از عملکرد موسسه بصیرت زندگی جاوید در خصوص اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد ارائه و پیرامون اولویت های دفتر توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۷ ، تبادل نظر و هم اندیشی به عمل آمد.

پست های اخیر
پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو وب ایران وب سایت بهینه سازی سایت
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.