33333442(021) omididigar1@gmail.com به وبسایت رسمی جمعیت خیریه امیدی دیگر خوش آمدیــد

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت راهبردی امنیت سایبری حوزه سلامت

Home / اخبار / برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت راهبردی امنیت سایبری حوزه سلامت
of the site:
توسط
در اخبار

besmellah7-1

کارگاه دو روزه آموزشی مدیریت راهبردی امنیت سایبری حوزه سلامت با حضور مدیران ارشد وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش وبدا، خانم دکتر میرکتولی رییس دبیرخانه ستاد پدافند غیرعامل و دبیر کارگاه در آیین افتتاحیه «کارگاه آموزشی مدیریت راهبردی امنیت سایبری حوزه سلامت» اظهار کرد:

شناخت راه‌های نفوذ، آسیب‌ها و راه‌های استفاده مناسب از فرصت‌های حوزه فناوری اطلاعات در نظام سلامت بسیار حائز اهمیت است زیرا تغییرات درونی نظام‎های سلامت و تحول دیدگاه بیماری‎نگر به سلامت‎نگر، فردنگر به جامعه نگر در سالیان اخیر و پیشرفت چشمگیر فناوری اطلاعات در جهان، فکر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در ارتقاء کیفیت خدمات سلامت را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: شناخت تأثیرات بالقوه فناوری اطلاعات در صنعت خدمات سلامت می‎تواند به عنوان پایه‎ای جهت برنامه‎‎ریزی‎های استراتژیک به منظور ارتقاء دستاوردهای نظام سلامت مبتنی بر فناوری تلقی شود.

دکتر میرکتولی خاطرنشان کرد: رشد و توسعه فناوری‌های ارتباطی به عنوان تحولی بزرگ در زندگی بشری، موجب ایجاد فرصت‌ها و تهدیدهای بسیاری در جوامع مختلف شده و نباید خود گرفتار و زیر سلطه شبکه‌ها و فضاهای سایبری بیگانه قرار گیرند.

وی اضافه کرد: با توجه به ماهیت ناشناخته فعالان در فضاهای سایبری و نیز از بین رفتن مرزهای جغرافیایی در این فضاها، شناخت مدیران با تهدیدها و آسیب‌های نوین حوزه مذکور بسیار ضروری است. این کارگاه‎ها نقش مهمی در شناخت مسئولان فناوری ارتباطات از تهدیدهای نوین موجود و قوانین حقوقی می‎تواند داشته باشد.

دکتر کریمی‎نیا مدیر کل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در آیین افتتاحیه «کارگاه آموزشی مدیریت راهبردی امنیت سایبری حوزه سلامت» اظهار کرد: نظام سلامت یکی از اهداف مهم و تاثیرگذار تهدیدات سایبری خصوصاً در سال ۲۰۱۸ می‎باشد.

به گفته وی اهداف این تهدیدات شامل سرقت اطلاعات بیمه‎ای، باج‎خواهی، سرقت اطلاعات سلامت محور، گسترش اخبار جعلی در شبکه‎های اجتماعی و هدایت افکار است.

وی یکی از تهدیدات سایبری را اینترنت اشیا عنوان کرد و گفت: اینترنت بدن‎ها منظور ایمپلنت‎هایی است که به دلایل مختلف در بدن بکار گرفته می‎شود.

دکتر کریمی خاطرنشان کرد: منظور از اینترنت اشیا، تجهیزات و زیرساخت‎های آزمایشگاهی، تشخیصی و تصویربرداری است.

وی تاکید کرد: همانگونه که در سلامت پیشگیری و بهداشت مقدم بر درمان و بازیابی و بازتوانی است در حوزه فناوری اطلاعات نیز باید بصورت جدیcyber hygiene مورد توجه قرار گرفته و عملیاتی شود.

 مدیر آپای دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این کارگاه با بیان مفاهیم امنیت با تاکید بر سه بعد تکنولوژی، نیروی انسانی و فرآیندها، گفت: در این همایش کنترل های امنیتی حیاتی و نقش آنها در افزایش سطح امنیتی سازمان ها برای مدیران حوزه وزارت بهداشت و در ادامه فرآیند مدیریت رخدادهای سایبری و گام های آن با تاکید بر لزوم آمادگی برای مقابله با رخدادهای امنیتی تبیین شد و در پایان رخدادهای امنیتی باج افزاری و اقدامات لازم برای آماده سازی و مقابله با آن تشریح شد.

دکتر مهدی حسین زاده یادآور شد: آپای دانشگاه علوم پزشکی ایران آمادگی ارائه خدمات مرتبط با حوزه امنیت شبکه و ارتباطات در تمامی زیرمجموعه های وزارت بهداشت را دارد.

پست های اخیر
پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو وب ایران وب سایت بهینه سازی سایت
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.