33333442(021) omididigar1@gmail.com به وبسایت رسمی جمعیت خیریه امیدی دیگر خوش آمدیــد

برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس گسترش می‌یابد

Home / اخبار / برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس گسترش می‌یابد
of the site:
توسط
در اخبار

01

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر از گسترش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ بابک دین‌پرست افزود: براساس سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد، باید ۴۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش برنامه‌های استاندارد پیشگیری طی سال‌های ۹۰ تا ۹۴ قرار گیرند.
وی اظهار داشت: براین اساس امسال نیز دانش‌آموزان برخی مقاطع تحصیلی تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد قرار خواهند گرفت.
وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این سند در سال ۹۰ برابر با ۱۳۳ میلیارد تومان بود که فقط ۱۰ میلیارد تومان آن تامین شد.

معاون کاهش تقاضای ستاد با بیان اینکه در سال ۹۱ اعتباری به میزان حدود ۱۰ میلیارد تومان از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اختصاص یافت، گفت: این امر بالطبع تاثیر زیادی بر اجرای دقیق سند می‌گذارد و افراد کمتری نیز تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار خواهد گرفت. 
دین‌پرست افزود: یکی از اولویت‌های این معاونت در سال‌جاری سنجش اثربخشی اقدامات و فعالیت‌های پیشگیری از اعتیاد در سطح کشور و در راستای سند جامع است.

وی تصریح کرد: با توجه به احصاء نقاط ضعف و خلاهای موجود در سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد و براساس مصوبات جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر مقرر شد کارگروهی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی و پیشگیری جهت بارنگری و اصلاح سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد تشکیل شود.

این مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر، ارتقا دانش و سطح آموزش کارشناسان، توجه به کانون‌های هدف دانش‌آموزی، دانشجویی، محله‌ها، خانواده‌ها و محیط‌های کاری، ارتقا فعالیت‌های رسانه‌ای دیداری و شنیداری اعم را از برنامه‌هایی که تا پایان سال اجرایی می‌شود، عنوان کرد.

منبع

 

پست های اخیر
پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو وب ایران وب سایت بهینه سازی سایت
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.