33333442(021) omididigar1@gmail.com به وبسایت رسمی جمعیت خیریه امیدی دیگر خوش آمدیــد

«الکل»، «موادمخدر» و «رفتارهای پرخطر جنسی» سه تهدید بزرگ پیش‌روی خانواده‌ها

Home / اخبار / «الکل»، «موادمخدر» و «رفتارهای پرخطر جنسی» سه تهدید بزرگ پیش‌روی خانواده‌ها
of the site:
توسط
در اخبار

هشدار مدیرکل مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر؛

«الکل»، «موادمخدر» و «رفتارهای پرخطر جنسی» سه تهدید بزرگ پیش‌روی خانواده‌ها

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد به نقل از خبرگزاری ایسنا مدیر کل مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش تعداد مراکز ترک اعتیاد تا پایان سال خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۶۰۰ تشکل رسمی در حوزه درمان، پیشگیری و کاهش آسیب‌ها فعالیت می‌کنند و سازمان بهزیستی موظف شده امسال برای ۵۰۰ مرکز ترک اعتیاد مجوز فعالیت صادر کند.

محمد صادق فتح‌الهی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۰۰ تشکل رسمی در حوزه‌های درمان، پیشگیری و کاهش آسیب‌ها فعالیت می‌کنند، گفت: در صدد هستیم از ظرفیت جدید این حوزه استفاده کنیم.

وی افزود: با وجود تهدید عظیمی که مواد مخدر در قالب برنامه‌ای هوشمند و جهت‌دار با هدفگیری نهاد خانواده و فروپاشی اجتماعی دنبال می‌کند، این برنامه‌ها را در سه بخش الکل، مواد مخدر، رفتارهای پرخطر جنسی و تهدیدات آن برنامه‌ریزی کرده مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خانواده‌ها با این سه تهدید بزرگ مواجه هستند، تاکید کرد: باید تلاش‌ها معطوف به این سه حوزه باشد و بتوانیم ضمن صیانت از بنیان خانواده، برنامه‌ریزی‌های دقیق و هماهنگی‌هایی را در مقابله با این تهدیدات داشته باشیم.

فتح‌الهی ضمن اشاره به ظرفیت بالای جامعه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر، تصریح کرد: جامعه روحانیت، هیات‌های مذهبی، ظرفیت عظیم بسیج، تشکل‌های دانش آموزی، دانشجویی و دانشگاهی بخشی از این ظرفیت‌ها هستند.

وی با اشاره به جامعه روحانیت و دانشگاهیان و خیرین در همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان گروه‌های مرجع، گفت: حضور این نیروها به عنوان خط شکن بحث اعتیاد مطرح است، چرا که در جامعه ما به لحاظ فرهنگی اعتیاد کار قبیحی است، اما کمک به بهبود یافته قبیح نیست و باید از این ظرفیت‌ها برای کمک به بهبودیافتگان استفاده کنیم.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین درباره برنامه‌های ستاد برای توسعه همکاری‌ها با این تشکل‌ها نیز اظهار کرد: از نیمه دوم سال ۹۰ تا کنون ۳۳۰ مرکز درمانی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند و حدود ۸۰۰ تا یکهزار تشکل نیز منتظر اخذ مجوز هستند و در جلسه مشترکی که اخیرا بین سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شد، سازمان بهزیستی موظف شد تعداد این مراکز را تا پایان سال به ۸۰۰ مرکز افزایش دهد، لذا تا پایان امسال باید ۱۵ مجوز دیگر برای مراکز ترک اعتیاد صادر شود.

به گفته فتح‌الهی، استان‌های در معرض خطر و تهدید جزو اولویت‌های راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد هستند و در بین درخواست‌هایی که برای تشکیل تشکل‌ها و مراکز ترک اعتیاد صورت گرفته، استان تهران درصدر درخواست مجوزها قرار دارد.

وی وجود تشکل‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر را یک نوع فرصت برای نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: این ستاد در صدد است برنامه‌های توسعه‌ای خود را برای گسترش این تشکل‌ها در سال جاری اجرا کند و در این راستا جذب خیرین و استفاده از این ظرفیت عظیم را در دستور کار خود قرار داده است.

منبع خبر : پایگاه خبری اعتیاد

پست های اخیر
پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو وب ایران وب سایت بهینه سازی سایت
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.