33333442(021) omididigar1@gmail.com به وبسایت رسمی جمعیت خیریه امیدی دیگر خوش آمدیــد

افتتاح ۳ مرکز غیر دولتی حوزه آسیب های اجتماعی در سنندج

Home / اخبار / افتتاح ۳ مرکز غیر دولتی حوزه آسیب های اجتماعی در سنندج
of the site:
توسط
در اخبار

besmellah7DSC-33333

مدیرکل دفتر آمور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: قرار است سه سند ملی حمایت اجتماعی از قربانی‌های خشونت علیه زنان و کودکان کار و کاهش طلاق تدوین شود.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «فریبا درخشان‌نیا»  مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، گفت: در واقع ساختارهای سیاسی و اجتماعی در شیوع مسائل و آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد.

مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر مسئولیت‌پذیری، گفت: پیشگیری، توانمندسازی، افزایش و گسترش خیل جمعی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی از رویکردها و سیاست‌های سازمان بهزیستی کشور در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی، تصریح کرد: همه ارکان‌های نظام موظف به کنترل آسیب‌های اجتماعی هستند و خوشبختانه حاکمیت نیز این دغدغه را دارند و نگران آینده هستند. خوشبختانه براساس مبانی علمی، می‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم و باید حاکمیت این فرصت را فراهم کند و امیدواریم شاهد تغییرات طرح رویکرد در آینده باشیم.

درخشان‌نیا، افزود: خوشبختانه در خصوص کاهش طلاق و کاهش پیامدهای منفی طلاق به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌ایم و در سال گذشته سامانه کاهش طلاق طبق تفاهم‌نامه‌های امضاء شده راه‌اندازی شده است.

مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر ایجاد هم‌افزایی و برداشتن قدم‌های مثبتی در خصوص کاهش طلاق اظهار کرد: نهاد آموزش و پرورش در خلق مدیران و شهروندان آگاه، موثر است و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری شود و در کارکردهای فعلی تجدید نظر کنیم و سبب ایجاد نظم در جامعه شویم.

وی، ادامه داد: باید بیشتر به جنبه ایجابی سلامت اجتماعی بپردازیم و در راستای افزایش شاخص‌های اجتماعی قدم برداریم.

درخشان‌نیا، با بیان اینکه طلاق اجتناب‌ناپذیر است، گفت: قرار است سه سند ملی حمایت اجتماعی از قربانی‌های خشونت علیه زنان و کودکان کار و کاهش طلاق تدوین شود.

مدیرکل دفتر آمورآسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی خاطر نشان کرد: امیدواریم خدمات تخصصی‌تری به زنان که قربانی خشونت هستند ارائه شود و به این قشر احساس امنیت که مهم‌ترین آیتم است، القاء داده شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ خانه امن در کل کشور وجود دارد، در پایان یادآور شد: گسترش خانه‌های امن در دست سازمان‌ها است و در این راستا انجام اقدامات اجتماع‌محور و ارتقاء کیفیت زندگی اهمیت ویژه‌ای دارد.
 
 یادآوری می‌شود، مراکز شامل خانه امن، مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده و مرکز ندای مهر دختران با حضور مدیرکل دفتر آمورآسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در سنندج افتتاح شد.

 
Recommended Posts
پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو وب ایران وب سایت بهینه سازی سایت
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.