33333442(021) omididigar1@gmail.com به وبسایت رسمی جمعیت خیریه امیدی دیگر خوش آمدیــد

اعتیاد زمینه‌ساز سقوط ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی است

Home / اخبار / اعتیاد زمینه‌ساز سقوط ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی است
of the site:
توسط
در اخبار

besmellah7 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش در جمع انجمن اولیاء و مربیان کیش گفت: اعتیاد زمینه ساز سقوط ارزش ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی است.

به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش؛ کارگاه آموزش خانواده با محوریت پیشگیری از اعتیاد ویژه انجمن اولیاء و مربیان کیش با حضور جمعی از خانواده ها و مربیان در سالن اجتماعات مدرسه بعثت کیش برگزار شد.
محمدحسن جهان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش در این جلسه با اشاره به آمار اعتیاد در جامعه بر لزوم برنامه ریزی و توجه جدی مسئولان و متولیان امر نسبت به این موضوع و همچنین گسترش و تعمیق رابطه دوستی والدین با فرزندان تاکید کرد.
وی در این رابطه گفت: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی بوده و عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای سلامت جامعه محسوب می گردد و می تواند زمینه ساز سقوط بسیاری از ارزش ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی شود و در نهایت سلامت جامعه را به مخاطره اندازد.
جهان با بیان این مطلب که اغلب معتادان مصرف مواد را نخستین بار در جمع دوستان خود آغاز کرده اند گفت: باید نوجوانان و جوانان ما یاد بگیرند تا در مقابل هرگونه تعارف برای مصرف مواد مخدر با قاطعیت نه بگویند و در گزینش دوستان خود دقت کنند.
وی سپس به اهمیت ارتباط و تعامل مناسب والدین با فرزندان خود اشاره نموده و گفت: به منظور دوری نوجوانان و جوانان از آسیب های اجتماعی ، والدین باید برای ارتباط موثر با فرزندانشان وقت بگذارند.
وی تصریح کرد: والدین باید روزانه حداقل ۳۰ دقیقه از وقت خود را به ارتباط موثر با فرزندانشان اختصاص دهند و مطالعات نیز نشان داده نوجوانانی که ارتباط صمیمی و عمیقی با والدین خود دارند کمتر به سوی سو مصرف مواد گرایش پیدا می کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش در پایان اظهار داشت: بیشترین تاثیر مخرب اعتیاد بر ارکان خانواده وارد می آید، همان طوری که موثرترین عامل پیشگیری از اعتیاد نیز نهاد خانواده است.

پست های اخیر
پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو وب ایران وب سایت بهینه سازی سایت
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.