33333442(021) omididigar1@gmail.com به وبسایت رسمی جمعیت خیریه امیدی دیگر خوش آمدیــد

احداث خانه‌های کوچک معلولان ذهنی در ۱۶ استان کشور

Home / اخبار / احداث خانه‌های کوچک معلولان ذهنی در ۱۶ استان کشور
of the site:
توسط
در اخبار

مدیر کل دفتر مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور در استان قزوین، از احداث خانه‌های کوچک معلولان ذهنی در ۱۶ استان کشور با هدف حرفه آموزی، سواد آموزی و ایجاد اشتغال‌های حمایت شده برای این اقشار خاص خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل، «مصطفی سراج» مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاحیه اولین خانه کوچک معلولان ذهنی قزوین، با تاکید بر توسعه اینگونه خانه‌ها به جای مراکز آسایشگاهی گفت: در  سراسر کشور بیش از ۷۰۰  مرکز شبانه روزی داریم که بالغ بر ۵۰ هزار معلول، سالمند، افراد دچار اختلالات روانی نگهداری و توانبخشی می‌شوند.

مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: هدف ما سوق دادن این‌ مراکز به سمت خانه‌های کوچک، بین راهی، یک چهارم راهی و مستقل است تا بتوانیم شعاری که همواره در توانبخشی استفاده شده و از شعار‌های کلیدی و راهبردی تحت عنوان تلفیق اجتماعی، مشارکت اجتماعی بوده است را ترویج دهیم.

وی از احداث خانه‌های کوچک در ۱۶ استان کشور  با هدف رشد و شکوفایی استعدادهای معلولان خبر داد و افزود:  خانه‌ها همانند خانه‌های عادی بوده و بحث عادی سازی و برابر سازی فرصت‌ها به این معناست که همه این عزیزان حق دارند به طور یکسان با دیگر آحاد جامعه از امکانات و مواهب اجتماعی برخوردار شوند که با ایجاد فرصت این امر امکان پذیر است.

سراج تصریح کرد: هدف ما تنها قرارگیری معلولان در این خانه‌ها نبوده بلکه زمانی که در این خانه‌ها قرار میگیرند حرفه آموزی، سواد آموزی و ایجاد اشتغال‌های حمایت شده برای بهره مندی آنها مطرح می‌شود.

مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور در پایان با اشاره به تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان یادآور شد: استان قزوین در اجرای برنامه‌ها نسبت به متوسط کشوری رتبه بالایی داشته و امید است با همکاری خیرین و مشارکت‌های جامعه شرایط مناسب جهت شکوفایی استعداد‌های معلولان فراهم شود.

پست های اخیر
پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو وب ایران وب سایت بهینه سازی سایت
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.